تحلیل و بررسی مقایسه راهبردهای رویارویی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی
تحلیل و بررسی مقایسه راهبردهای رویارویی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی 196دارای صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 196 |
حجم | 233 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مقاله |
توضیحات کامل
فهرست مطالب :
فصل اول
مقدمه پژوهش
مقدمه
بیان مساله
هدف پژوهش
اهمیت موضوع پژوهش
فرضیه پژوهش
تعریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم
پیشینه پژوهش
مقدمه
بخش اول – اختلال نارسایی توجه / بیشفعالی
بخش دوم- راهبرد های رویارویی
رفتارهای مطلوب و رویکردهای حمایتی شامل جلب توجه
رویکردهای حمایتی برای تکمیل صحیح تکالیف مدرسه
فصل سوم
روش پژوهش
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونهگیری
ابزار پژوهش
روش گرد آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل دادهها
فصل چهارم
یافته های پژوهش
مقدمه
توصیف داده ها
استنباط آماری داده ها
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
کاربردهای پژوهش
محدودیتهای پژوهش
پیشنهادهای پژوهش
منابع فارسی
منابع انگلیسی
منابع فارسی
قسمتی از متن :
مقدمه
امروزه علی رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییردر شیوههای زندگی, بسیاری از افراد در رویارویی با مسایل زندگی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مسائل و مشکلات روزمره زندگی آسیب پذیر کرده است معمولا از این مشکلات و مسائل با نام فشار روانی یاد می کنند. استرس یا فشار روانی واژه مبهمی است که برای توصیف موقعیت, شی یا شخصی که باعث فشار میشود, احساس ها و پاسخ های جسمی که در فرد ایجاد می گردد و نتایج حاصل از آن به کار میرود اعم از اینکه این نتایج رفتاری، شناختی یا فیزیولوژیکی باشند
ویژگی خاص زندگی پیچیده در جوامع صنعتی، وجود یا فقدان بعضی از ارتباط های شخصی در محیط های تحصیلی و شغلی، گسترش ارتباط اجتماعی و نقش های متعدد و چند گانه اجتماعی زنان و مردان، ترس از آینده و سایر مشکلات همگی سطـحی از فشـار روانی را بر فـرد تحمیل مینماید. اما آنچه که در این میان میتواند حائز اهمیت باشد شناسایی عامل مهم روش های رویاروئی با فشار روانی است که به عنوان یک متغیر میانجی میتواند پیامدهای آنرا تحت تاثیر قرار دهد ، مهار کند یا به آن دامن بزند
برای مقابله با فشار روانی توانایی های روانی- اجتماعی وجود دارند که فرد را برای رویاروئی موثر و پرداختن به کشمکش ها و موقعیت های زندگی یاری میکنند. این توانایی ها فرد را قادر میسازند تا در ارتباط با سایر انسان ها، جامعه، فرهنگ و محیط خود مثبت و سازگارانه عمل کرده و سلامت روانی خود را تامین کنند. برخی از افراد هنگام روبرو شدن با مشکلات میکوشند با ارزیابی درست و منطقی موقعیت و با استفاده از راهبردهایی مانند مساله گشایی، تفکر مثبت و استفاده موثر از سیستم های حمایتی با آن مقابله کنند. در مقابل برخی دیگر به جای رویارویی سازگارانه با مسائل سعی میکنند به روش های ناکارآمد از روبرو شدن با مشکلات اجتناب کنند. نقص عمده این نوع راهبردهای اجتنابی آن است که گرچه ممکن است در کوتاه مدت، موثر واقع شوند و به فرد آرامش موقت ببخشند ولی در دراز مدت فرد را از داشتن احساس خود کارآمدی، عزت نفس و خود ارزشمندی محروم میسازند . بنابراین راهبردهای رویارویی، کوششهای هوشیارانه فرد است که رویدادها و تقاضاهای فشارزا را مهار میکند و منابع شخصی فرد (مانند عاطفه مثبت ، اطمینان و خود کنترلی ) را ارتقاء میبخشد تا شدت تنش کاهش یابد ). راهبردهای رویارویی دو کاربرد دارند یکی اینکه هیجانهای منفی حاصل از درماندگی را تنظیم میکنند و دیگر اینکه عاملی را که باعث درماندگی شده، تغییر میدهند.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
مطالب تصادفی
- پاورپوینت بررسی تاثیر و نقش درختان در منظر شهری
- پاورپوینت بررسی حسینیه ها و تکیه ، مصلی ، خانقاه ، پل ها
- پروژه کارآفرینی شرکت رب
- ترجمه مقاله تشخیص نقص فنی و کنترل مقاوم در برابر نقص فنی توربین های بادی از طریق کنترل کننده با گسستگی زمانی با یک جبرانگر اختلال
- ترجمه مقاله حسابداری مدیریت و شیوه های کنترل کننده در یک محیط تولیدی ناب